Форум: "Прочее";
Текущий архив: 2006.05.28;
Скачать: [xml.tar.bz2];
ВнизТехнический англо-русский словарь Найти похожие ветки
← →
БарЛог © (2006-05-01 21:54) [0]Задали по английскому написать словарь из 50 слов. Вот написал:
1. OpenGL – Открытая графическая библиотека
2. Software – программа, программный
3. Interface – интерфейс
4. Hardware – устройство
5. Render – рендеринг, отображение
6. Three-dimensional – трехмерный
7. Frame buffer – буфер кадров
8. To describe – описывать
9. Sequence – последовательность
10. Vertex - вершина
11. Vertices – вершины
12. To define – представлять
13. Pixel – пиксель, точка
14. Processing steps – шаги обработки
15. Polygon – многоугольник
16. To describe – описывать
17. Execution model – исполняемая модель
18. Primitives – примитивы (графические)
19. Edge flag – флаг границы (разделитель)
20. Clipping – обрезание
Больше в голову ниче не приходит :(
Поможете?
Пишу про OpenGL, но пойдет и "от балды" техническое слово.
Заранее спасибо.
Может, кто-то новые слова узнает :)
← →
Kilkennycat © (2006-05-01 21:59) [1]When developing streaming video, some experts expressed concern that the H.261-based codecs lacked the power to deal with the full range of video sequences. After all, they said, H.261 was developed for teleconferencing, in which every frame is much like every other frame--a talking head moving slightly from frame to frame. A clip of a football game, on the other hand, is characterized by high spatio-temporal complexity--the image changes dramatically within a short time span.
The Moving Pictures Expert Group (MPEG) has released an encoding standard for both audio and video content. The formal name of the standard is ISO/IEC JTC1 SC29 WG11, which says that it is the product of Work Group 11 of Subcommittee 29 of Joint Technical Committee 1 of the International Organization for Standardization/International Electro-technical Commission; everyone calls it MPEG. Much of the recent activity in streaming video has been based on MPEG-4, the MPEG initiative for very low bitrate coding. Loosely defined, the target range for MPEG-4 is 176x144 pixel images, with a frame rate of 10 frames per second, coded for a bitrate of 4,800 to 64,000 bps--precisely the range covered by today"s dial-up connections.
← →
LexxX © (2006-05-01 21:59) [2]технология
проект
модуль
чип
процессор
память...
БарЛог © (01.05.06 21:54)
Processing steps
А это разве слово? Это не словосочитание?
← →
БарЛог © (2006-05-01 22:01) [3]> А это разве слово? Это не словосочитание?
Думаю, прокатит :)
← →
Zeqfreed © (2006-05-01 22:01) [4]
> 10. Vertex - вершина
> 11. Vertices – вершины
Это одно слово.
Открываем любой раздел справки по OpenGL. Например:
OpenGL can directly display only simple convex polygons. A polygon is simple if the edges intersect only at vertices, there are no duplicate vertices, and exactly two edges meet at any vertex. If your application requires the display of simple nonconvex polygons or of simple polygons containing holes, those polygons must first be subdivided into convex polygons before they can be displayed. Such subdivision is called tessellation. GLU provides a collection of routines that perform tessellation. Note that the GLU tessellation routines can"t handle nonsimple polygons; there"s no standard OpenGL method to handle such polygons.
Because tessellation is often required and can be rather tricky, this section describes the GLU tessellation routines in detail. These routines take as input arbitrary simple polygons that might include holes, and they return some combination of triangles, triangle meshes, and triangle fans. You can insist on triangles only if you don"t want to have to deal with meshes or fans. If you care about performance, however, you should probably take advantage of any available mesh or fan information.
← →
Marser © (2006-05-01 22:06) [5]Если бы я писал словарь по электронике (наша тема), то в сотню бы не вписался.
← →
БарЛог © (2006-05-01 22:10) [6]> Открываем любой раздел справки по OpenGL. Например:
Его и перевожу, не весь, конечно :)
← →
Zeqfreed © (2006-05-01 22:12) [7][6] БарЛог © (01.05.06 22:10)
Тогда не понимаю твоей проблемы, ей богу :)
← →
БарЛог © (2006-05-01 22:14) [8]> Тогда не понимаю твоей проблемы, ей богу :)
Странно, у меня в хелпе нету ничего подчеркнутого, хотя он и похож на настоящий: chm-файлик.
ЗЫ. Уже до 35 слов дошел :)
← →
Zeqfreed © (2006-05-01 22:16) [9]У меня в посте раздел tessellation. Ищущий да обрящет ;)
← →
БарЛог © (2006-05-01 22:27) [10]Пора мне "убиться ап стену" :)
В этой справке, оказывается, глоссарий есть. Щас оттуда надергаю.
Всем большое спасибо.
← →
Marser © (2006-05-01 22:35) [11]> [10] БарЛог © (01.05.06 22:27)
> Пора мне "убиться ап стену" :)
> В этой справке, оказывается, глоссарий есть. Щас оттуда
> надергаю.
Я валяюсь :-))
Страницы: 1 вся ветка
Форум: "Прочее";
Текущий архив: 2006.05.28;
Скачать: [xml.tar.bz2];
Память: 0.47 MB
Время: 0.014 c