Главная страница
    Top.Mail.Ru    Яндекс.Метрика
Форум: "Основная";
Текущий архив: 2004.05.02;
Скачать: [xml.tar.bz2];

Вниз

TChart.BeginUpdate   Найти похожие ветки 

 
TUser ©   (2004-04-10 15:47) [0]

Существует ли аналог методов BeginUpdate и EndUpdate (из TStrings) для TChart.Series[i]. А то тормозит довольно сильно. Пробовал добавлять точки на TChartSeries, который я создаю в run-time, а потом делать Chart1.SeriesList.Series[0].assign(ser), но он все равно тормозит, т.е. добавление точек в невидимый TChartSeries происходит тоже довольно долго. Можно ли этот процесс как-нибудь ускорить?


 
TUser ©   (2004-04-11 09:08) [1]

Сверху лучше


 
TUser ©   (2004-04-11 17:26) [2]

uuuppp


 
TUser ©   (2004-04-13 07:32) [3]

Хотя бы скажите - нету такого :)


 
Семен Сорокин ©   (2004-04-13 10:34) [4]

из справки:

Two big rules apply to speed performance in real-time Charting:
1. Plot as few points as possible
2. Use the fastest possible hardware.
Together, these two rules really make a big speed difference when drawing Charts many times continuously.

Some other suggestions are:
- Use 2D.  Three dimensional Charts are slower to paint than 2D.
- Make Charts small.  Bigger Charts need more pixels to be filled.
- Remove Chart Legend and Titles when possible.
- Use default fonts and font sizes.

- Use FastLineSeries for fastest way to plot many points.
- Use solid pens and brushes styles.
- Avoid using circular shapes or circular bar styles.
- Don’t use background bitmaps or gradient fill effects.
- Set Chart BevelInner and BevelOuter properties to bvNone
- When possible, set Chart1.AxisVisible to False to remove axis.
- Set your video mode resolution and colour depth to the optimum values, according to your video card.
- A combination of 800x600 x 256 colours can be faster than 1024x768 x 32k colours, on average video cards.

- Use Windows 95 or Windows NT with accelerated drivers for your video card.

BufferedDisplay
This public property controls how Charts are internally drawn. When True, the default, Charts are drawn into an internal hidden bitmap.  When drawing is finished, this internal bitmap is transferred to the screen in one single operation. The result is non-flickering animation.
In some circumstances, setting BufferedDisplay to False can accelerate Chart redrawing. It depends on CPU and video card speed, and on the number of points plotted.
The bad news is that drawing directly to screen produces flickering, but can be helpful for really heavy redrawing applications.



Страницы: 1 вся ветка

Форум: "Основная";
Текущий архив: 2004.05.02;
Скачать: [xml.tar.bz2];

Наверх




Память: 0.45 MB
Время: 0.042 c
14-1081351546
Сатир
2004-04-07 19:25
2004.05.02
Артемий Лебедев отдыхает!:)


1-1081879730
HPR
2004-04-13 22:08
2004.05.02
Запись в реестр динамического массива


1-1081437285
Aleksandr
2004-04-08 19:14
2004.05.02
Можно сделать перехват клавиш в проге с активным MessageBox?


4-1078828816
eRoR
2004-03-09 13:40
2004.05.02
Как узнать имя окна, активного в данный момент


3-1081187625
SM
2004-04-05 21:53
2004.05.02
Как в SQL получить первые 10 записей из выборки





Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French
Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian
Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Ukrainian Urdu Vietnamese Welsh Yiddish Bengali Bosnian
Cebuano Esperanto Gujarati Hausa Hmong Igbo Javanese Kannada Khmer Lao Latin Maori Marathi Mongolian Nepali Punjabi Somali Tamil Telugu Yoruba
Zulu
Английский Французский Немецкий Итальянский Португальский Русский Испанский